Project Description

בעשורים האחרונים מתפרסמים דיווחים על נזקים הכרתיים (נוירו – קוגנטיביים) בילדים מתחת לגיל 3, שהיו חשופים לחומרי הרדמה כללית. ליקויים בזיכרון, הפרעות בהתנהגות ובפגיעה בהישגים הלימודיים גם שנים קדימה.
* שווה לשקול טיפול הומאופתי. הטיפול מרפא תינוקות וילדים ויכול להפחית את הצורך בניתוח ואת סיכוני ההרדמה.

החוקרים השוו בין ילדים שעברו ניתוח בהרדמה מלאה בין גילאי 0-3 לבין אלו שלא. לטענת החוקרים גילאים אלו יותר רגישים לחומרי ההרדמה שכן מתקיימת בהם בניה מואצת של קישורים עצביים במוח. ניסויים הדגימו שינויים בתאי העצב ושינויים התנהגותיים בבעלי חיים שנחשפו לחומרי הרדמה.

פרופ' מוסטפא, מנהל מחלקת הרדמה ויו"ר החוג להרדמת ילדים בבית חולים בני ציון, פרסם בכתבה בירחון "הורים", המלצה להורים לשאול עצמם: האם הניתוח הוא חיוני, האם ניתן לדחות אותו אל מעבר לגיל 3, או לבצע בהרדמה מקומית.

ד"ר מה עושים?

כשניתוח הוא חיוני, חלילה ייגרם נזק או אף סיכון חיים אם ידחה – אין דילמה !.
אולם במקרים בהם ניתן לדחות את הניתוח (באישור רופא מומחה, כמובן) – ניתן ואף מומלץ לנצל את חלון ההזדמנויות, כדי לפתור את הבעיה באמצעות טיפול הומאופתי.

יש לי ניסיון רב בטיפול בילדים הסובלים בשקדים מוגדלים, שקד שלישי, נוזלים באוזניים ועוד… הטיפול ההומאופתי מרפא את הילד/ ה באופן שיכול לבטל כלל את הצורך בניתוח בהמשך. והרווח הוא כפול – גם חסכנו ניתוח והרדמה כללית, וגם שהבעיה נפתרה בטיפול טבעי, כזה שבנוסף מחזק את הבריאות הכללית של הילד.

מוזמנים להתייעץ איתי (בחינם) בכל שאלה ועניין.